Dersin Adı | Biyomoleküllerin Enstrümental Analizi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEN 515 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çalıştıkları biyomoleküllerin yapısını, aktivitesini gerçekleştirirken diğer olası biyomoleküller ile etkileşimini veya bir inhibitor ile etkileşimini incelemek için kullanacakları analitik cihazların ve metotların temellerinin aşılanmasıdır. İlgilendikleri biyomolekülleri ürettikten sonra saflaştırmak için kullanabilecekleri metotları açıklamak, biyomoleküllerin yapısını inceleyebilecekleri, biyomolekülü karakterize edecekleri, biyomoleküler etkileşimleri analiz edebilecekleri teknikleri tanıtmak bu dersin amacını oluşturur. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Protein, DNA ve RNA | Ders notları |
2 | Proteinler: Amino asitler, İkincil, Üçüncül ve Dördüncül Yapı | Ders notları |
3 | Afinite ve Iyon Değişimi Kromatografisi | Ders notları |
4 | Kromatografik Ayrıştırma - HPLC | Ders notları |
5 | Proteinler arası etkileşim: etkileşim tipleri | Ders notları |
6 | Proteinler arası etkileşim: Etkileşimlerin temel termodinamiği, kimyasal eşitlik ve bağlanma katsayıları, çalışılabilir parametreler | Ders notları |
7 | Ara sınav I | |
8 | Protein Karakterizasyonu için spektroskopik yöntemler: UV-Vis Spektroskopisi | Ders notları |
9 | Protein Karakterizasyonu için spektroskopik yöntemler: CD Spektroskopisi | Ders notları |
10 | Protein Karakterizasyonu için spektroskopik yöntemler: Kütle Spektroskopisi | Ders notları |
11 | Protein Karakterizasyonu için fiziksel yöntemler: Büyüklük Etmeni Spektroskopisi, Analitik Ultrasentrifugasyon | Ders notları |
12 | Ara Sınav II | |
13 | Fluoresan Spektroskopi ile Protein etkileşimlerinin karakterizasyonu | Ders notları |
14 | Kalorimetrik yöntemlerle proteinleri ve etkileşimlerini karakterize etme (İzotermal Titrasyon Kalorimetresi ve Dinamik Taramalı Kalorimetre) | Ders notları |
15 | Yüzey Plazmon Rezonansı | Ders notları |
16 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi | Ders notları |
Ders Kitabı | Ders notları ve Van Holde – principles of physical biochemistry, 2005 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Structure and Mechanism in Protein Science by Fersht Introduction to Protein Structure, by Branden and Tooze Biochemistry by Voet and Voet |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 16 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | X | ||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | X | ||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | X | ||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | ||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | X | ||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | |||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | X | ||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest